Resepi dan Cara Membuat Donut Coklat Tertutup Glasir

Hello dan selamat datang kembali ke blog resepi dengan Resepidon-at, pada kesempatan kali ini RESEPIDON akan memberi tahu anda bagaimana untuk membuat donat coklat.

Ini akan menjadi kue coklat donat/kek coklat donat dalam bahasa melayu.


Donut Coklat

Saya mempunyai permintaan untuk membuat donat coklat ? (kata pengunjung yang ingin membuat donut sendiri di resepidonat). Jadi kita pergi ke dapur untuk membuatnya, mari kita panaskan oven terlebih dahulu ke 350 derajat (darjah). Sekarang mari kita pergi ke meja dapur dan campurkan bahan-bahan kering yang sudah disediakan, Saya mempunyai satu cawan semua tepung terigu di sini, satu cawan keempat serbuk koko (coklat bubuk), satu pertiga cawan gula pasir, 1 sudu kecil baking powder (1 sdt serbuk penaik), 1 setengah sendok teh baking soda, dan 1 setengah sendok teh garam. Dan kemudian dengan semua bahan kita campurkan bersama-sama, dan jika anda suka, anda boleh menggunakan ayakan.

Sekarang untuk bahan-bahan basah, 3 sendok makan mentega yang telah kami cairkan, 1 sdt ekstrak vanili, 1 cangkir susu, kami menggunakan susu tetapi Anda dapat menggunakan apa sahaja susu yang anda inginkan, dan satu telur ukuran yang agak besar, dan kami memberikan ini pemukul yang baik. Sekarang apa yang kita lakukan ialah kita akan mencampurkan tepung yang kami sediakan tadi, hanya sedikit pada suatu waktu, mungkin kira-kira 3 kali dalam suatu waktu.

Anda boleh menggunakan hand mixer untuk ini jika anda suka sisa campuran tepung kami dan kemudian kita campurkan bersama-sama sampai membentuk adonan kue (adunan kek) yang bagus. Selanjutnya apa yang kita lakukan adalah saya mengambil panci donut saya, kemudian kita pergi ke beberapa adonan yang kita buat tadi dan mengisi ini kira-kira 3 perempat buah. Baiklah, setelah anda memiliki mereka semua, apa yang kita lalukan adalah kita membakar dalam oven pada 350 derajat, selama 8 sampai 9 menit. Selagi menunggu donatnya matang anda bisa bersih-bersih atau keluar mencari udara segar.


Kembali lagi, setelah mereka keluar dari oven mereka akan terlihat seperti itu, apa adanya. Siap untuk pergi, dan kemudian apa yang Anda lakukan adalah Anda membiarkan mereka sejuk/dingin selama sekitar 6 sampai 10 minit sebelum anda mulai untuk menangani mereka nanti.

Sekarang apa yang kita lakukan ialah kita akan membuat glasir coklat. Jadi saya mempunyai satu cangkir gula serbuk, dan saya akan 3 sendok makan serbuk koko (serbuk kakao), kemudian saya mempunyai 5 sudu besar susu, tetapi kita tidak akan menambah semua sekali gus, kerana ia bergantung kepada berapa tebal kita mahu menjadi sayu (glasir).

Jadi saya akan mula dengan itu dan melihat di mana ia mendapat sayu yang sedikit terlau tebal, teruskan dan menambah sedikit lebih susu, dan iaitu kira-kira bagaimana anda mahu, tetapi saya akan menambah hanya sedikit lebih, tidak semua itu, hanya lebih sedikit. Semua hak itu adalah tentang apa yang saya inginkan; ia akan menyerupai susu coklat tebal. Sekali-apa yang akan kita lakukan adalah mengambil salah satu donat lagi, Saya akan pergi ke depan meja dapur dan meletakkannya, dan kemudian apa yang bisa kita lakukan adalah mengambil beberapa taburan.

Sekarang Anda bisa pergi setengah jalan seperti yang saya lakukan tadi, atau Anda dapat pergi ke depan dan menenggelamkan seluruh donat, pastikan tangan Anda bersih, kemudian meletakkannya di rak Anda sampai kering.

Kemudian anda hanya membiarkan mereka disajikan di atas piring dan untuk membiarkan cokelatnya sedikit kering, mungkin kira-kira 16 sampai 20 menit dan kemudian anda siap untuk menyajikan donat coklat dan berair, donat cokelat kami selesai, kue coklat donat tertutup cokelat glasir.

"Wow Enak...." mungkin itu yang anda ucapkan saat memakannya.

Jika saya boleh membuat mereka, anda boleh membuat mereka juga, resep donat ini telah menjadi makanan di dalam dapur dengan Resepidon, terima kasih kerana menyertai saya sampai akhir pembuatan resepi donut coklat, semoga bermanfaat dan selamat mencoba.

Resep Singkatan:
Sendok = Sudu
Cangkir = Cawan
sdm - sendok makan
sdt - sendok teh

0 Response to "Resepi dan Cara Membuat Donut Coklat Tertutup Glasir"

Catat Ulasan